VoxVote - The Voice of Your Audience

Gratis en gemakkelijk stemmen met je mobieltje. Stemmen zonder stemkastje. Resultaten direct live in een grafiek.


Nu direct zelf proberen? VoxVote is gratis te gebruiken. Lees meer op de website www.voxvote.com

zondag 4 mei 2014

Waarom ben ik eigenlijk met VoxVote begonnen?

Dat is heel eenvoudig, ik wil dat bijna alles zo handig mogelijk wordt gebruikt in het dagelijks leven. Ik ben wars van in efficiency. Wordt al moe als ik een pakje koekjes niet uit de verpakking krijg. Welke idioot (marketeer?) maakt dit product nu zo dat ik me kan ergeren. Ik denk dan altijd, dat moet makkelijker kunnen. Als techneut ( web / internet / marktonderzoek / data verzamelen / online surveys) kom ik weleens op een congres als spreker of zit ik als toehoorder in de zaal.

En anno 2014 wordt feedback verzamelt na afloop op papier, of later via je visite kaartje met een online enquête die ik geacht wordt binnen 24 uur in te vullen op een moment dat mijn hoofd helemaal niet meer naar het congres staat. (Wat voor cijfer wil je spreker 3 geven?? weet niet eens meer wie het was).

Daarom ben ik met begonnen met VoxVote. Hier nog een korte samenvatting van de waarom:

  • wil een probleem oplossen
    papieren enquêtes (zonde van de bomen), traag en kostbaar. E-mail - ha ha, geen verband met het moment. Live meting = hogere response, en veel leuker.
  • gratis tool om live metingen te doen in het publiek. De zaal kan stemmen via internet / browser.
  • geen ingewikkelde interface - mijn zoon uit 2006 maakt zelf al vragen en rapporteert live op zijn iPad (voetbal vragen, hij is er gek op).
  • geen kosten van dure stemkastjes. (bijna) iedereen heeft een opgeladen stemkastje in zijn broekzak
  • toe te passen in klaslokalen (e-learning) bij congressen, maar ook in een voetbal stadion.
Meting op de NHTV te Breda onder 3e jaars studenten van 19 jaar en ouder. 




1 opmerking: